top of page

מנהיגות בשלוש מילים באמצעות אימון מנהלים


מה זו מנהיגות טובה ? טוב אפשר לכתוב הרי ספרים שלמים ואני יכולה לטחון על זה שעות - אבל לפעמים הכי פשוט להגדיר את זה דרך הדבר שרלבנטי לך- התפקיד שלך.

מנהיגות טובה קשורה לצוות שמנהלים, לסביבה הארגונית וכמובן גם למיקום שלך בתוך כל הבלאגן שאנחנו קוראים לו- ארגון.

במקום לעסוק בתאוריה ולדבר על- אני אוהבת לקשר ל.. כלומר להסתכל יחד עם המנהל.ת על המנהיגות הטובה שמתאימה למציאות הפרטית- הארגונית.


ממש במפגש הראשון אנחנו צוללים ביחד לשאלה- של התפיסה האישית למושג הזה ואני רושמת בדיוק את כל הדברים שעולים (וגם שואלת שאלות כדי לעזור להגיע לתפיסה הזו). אז אפשר לבדוק את האתגרים שצריך להתמודד איתם בתפקיד- איך מובילים אנשים או איך ממשיכים להיות מעודכנים בתפקיד ניהולי.



כל העבודה המשותפת הופכת להיות ממוקדת במה אני תופס לבין מה שצריך להיות לבין ההשפעה שנוצרת על הצוות/ארגון. לפעמים יש לי תפיסה שלא נותנת מענה למה שצריך. כלומר אפשר פתאום לראות שסגנון המנהיגות לא עונה על על מה שקורה. לפעמים, היישום שלי של מה שצריך מוגבל (ואפילו לא קיים במקרים מסויימים).כלומר אני בכלל לא מקשר בין מה שאני עושה לבין מה שבאמת קורה ודרוש. בקיצור- אנחנו עוסקים בפערים הניהולים והמנהיגותיים ואיך להשלים אותם.


אחד הדברים הקסומים שקורים בכל המפגשים לאורך תהליך אימון מנהלים הוא שינוי תפיסה ביחס לשאלת המנהיגות ומה אני עושה. לאט לאט (ולפעמים מהר מהר ) מתחילים לראות ולהתאים את הרצון והתפיסה לבין העשיה ולמעשה יוצרים הלימה הרבה יותר טובה בשין שני הדברים. במפגש האחרון אנחנו שוב מבקרים במקום של "מהי מנהיגות טובה"- ואני מזכירה מה אמרו בעבר עליה ואיך היא נראית כיום. ב-99.9% מהמקרים יש שינוי והרחבה של הפרספקטיבה של מהו מנהיג טוב ואיך למעשה צריכים לעשות את זה.

הפעם זה היה ראש מחלקת IT שתחתיו יש עשרות אנשים והרבה לחצים להספיק ולהראות ביצועים גבוהים. ביקשתי ממנו בסיכום להגדיר מהי כיום מנהיגות הטובה מבחינתו:

לאזן טוב יותר את הפוקוס המנהיגותי שלי כך שיתמקד בחדשנות, במהירות תגובה ובקבוצה כדרך להשגת תוצאות מופלאות.

ביקשתי ממנו שיסביר כל אחד מהמוקדים האלו של המנהיגות המשופרת שלו:

חדשנות

מתוך התפיסה שהצוותים חייבים להיות חדשנות הוא הוביל מהלך של תחרות חיובית ביניהם על פיתוח של נושא. הוא סיפר את זה גרם למעורבות מאוד גדולה של אנשים בתהליך.

מהירות

הדגש הפך להיות בחלוקה למשימות קטנות שמבוצעות באופן מהיר ומשם עוברים הלאה לדברים הבאים- בכך שהצליח להגיב את התגובתיות המובילה ומשך זמן הטיפול שזיהה כגורם קריטי.

הפיכת הקבוצה עדרך להשיג תוצאות

בתהליך שהוביל יצר דיאלוג קבוצתי בו הדיון וקבלת ההחלטות עברו לקבוצה. באופן פשוט יצר פעילות שנקראת Stand-Up בה עושים סבב מהיר בין חברי הקבוצה ובודקים ביחד התקדמות ובעיות ונותנים להם פתרון קבוצתי.


ככשאלתי מדוע זו המנהיגות הנכונה למציאות שלו ידע מיד לקשר לסביבת העבודה ולצרכים שקיימים ולא קיבלו מענה מתאים בגלל ראיה הקודמת שלו- בה הוא יותר מעורב ופחות מאפשר לצוותים להגיב ולהוביל. הוא גם ציין שמכיון שמדובר באני תוכנה- יצירת מרחב המאפשר לכל אחד לקחת אחריות, ולהיות חלק מאוד מתאימה למה שאנשים חיפשו ובתוך חודש כבר הגיעו תגובות חיוביות על המהלכים האלו. עבור בסך הכל 6 חודשי עבודה משותפת של תהליך אימון מנהלים משותף ועוד חודש של ישום חדש והנה דברים התחילו לזוז.



רוצה גם לפתח מנהיגות טובה הנה טיפ-טיפה מתוך עולם האימון הניהולי (פשוט לענות על השאלות וזו כבר חצי הדרך לשם..)

1. מה האתגרים של הצוות שלך כיום? ומה דרוש להם ממך המנהל.ת?

2. מה הצרכים של אנשים יחידים בארגון?

3. בסביבה בה פועל הארגון- מה התוצאות הדרושות מהצוות וממך ואילו "תכונות"/התנהגויות (שלך ושל הצוות ) צריך לפתח?


עכשיו פשוט צריך לרשום את כל הרעיונות האלו על דף - ואז להתחיל לצמצם או לרכז את הדברים שחוזרים על עצמם - באים לידי ביטוי. מציעה אפילו לנסח בדיוק מה מכילה המנהיגות הטובה שמתאימה למציאות של הצוות ושל הארגון. זה הזמן לבדוק האם ההתהגות והתפיסה שלך אכן עונה על ההגדרה שיצרת


רוצים ללמוד עוד על אימון מנהלים ניהול ומנהיגות- רכזתי עוד כמה דברים שחשבתי שיעניינו גם:




165 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page