top of page

איך נשארים עדכניים בניהול גם אם יש עומס

עודכן: 27 ביוני 2019



מצב של אי התפתחות מקצועית

יש וויכוח ישן ישן אם יש או אין בארץ סתיו. נראה לי שאני כבר קיבלתי החלטה בעניין והיא אומרת- יש!

ואיך אני יודעת? כי עץ התות הגדול שבגינה משיר את העלים בקצב של כמה עשרות ליום. אני יודעת, כי אני צריכה לגרף אותם לפני שאני נכנסת למשרד שלי...

יום אחד הסתקרנתי מתופעה זו. לא של הגירוף אלא של הנשירה 😊 והחלטתי לקרוא על הנושא.

מה שאמר לי הכל יכול ( AKA Google ) הוא שהירידה בטמפרטורה ובכמות של קרני השמש גורמת לעלים "לעדכן" את הגזע והשורשים במידע הזה. נוצר מעגל- מכיון שאין מספיק חום ואור, לא מתרחש בעלה תהליך הפוטוסינתזה ואין ייצור של החומר הגורם לעלה להיות בצבע ירוק. העץ נכנס למצב של שימור כוחות (אין מספיק אור וחום אז שומרים על מינימום) ונפטרים למעשה מעומס במערכת (עלים) בקיצור- שינוי צבע ונשירה - וא שלכת....

שלכת בארגון

כתבתי את כל זה כדי לדבר על משהו חשוב וחוץ מזה, אני ממש אוהבת שלכת - במיוחד את הצבעונית. זו שיש שבה אדום וכתום בנועזות מתפרצת.

נכון שהמנהל נדרש לעשות המון דברים ואני שומעת הרבה על העומס הפיסי והרגשי שמוטל כיום על אנשים בתפקידים כאלו. אבל אי אפשר מצד אחד להגיד- "אנשים זה המשאב הכי חשוב שלנו" ומצד שני לא באמת להתייחס לכך.

התפקיד של המנהל ולמעשה של הארגון כולו הוא בין היתר לחשוב על התנאים הדרושים הזנה ותדלוק מתמיד של למידה והתפתחות.

למידה היא ערך משמעותי והיא המנוע שלנו להמשיך ולהרחיב את היכולות שלנו- להגיע לנושאים חדשים,להתנסות בפרוייקטים אחרים, לפתח מיומנויות חדשות או להעמיק ידע קיים.


במצב הקיים בו שינויים תכופים הם כבר דבר שבשגרה, מגמות חדשות פורצות לחיינו בסערה וכמובן טכנולוגיה,טכנולוגיה, טכנולוגיה.... כל הזמן אנחנו צריכים להיות עם יד על הדופק ולהמשיך להזין את עצמנו כדי לא להתנוון ולנשור. המשוואה בעיני פשוטה להבנה ויכולה להיות יותר מאתגרת ביישום



טיפטיפה

ארגון חייב כל הזמן - עם דגש על כל הזמן לפעול כדי:

לעודד למידה- להעביר מסר שזה חשוב לגלות נושאים חדשים, להעמיק ידע בנושאים חדשים או לפתח מיומנויות באופן כללי. זה מתחיל כמובן מהמנכ"ל ויורד למטה לשאר ההנהלה ולמנהלים בדרגים זוטרים יותר.

יצירת סביבה לומדת- זה לא מספיק להגיד כן אני בעד - כי הדגש הוא גם באמת לאפשר זמן למידה. לייצר הזדמנויות למידה כדרך של שגרה. להקדיש זמן בו הארגון לומד מרחיב מרחיב ידע ומגלה סקרנות. ארגון שמייצר סביבת למידה גם יעסוק בשאלה איך לשלב עובדים ומנהלים בפרויקטים שונים ומגוונים. זו אחלה דרך ללמוד ולהתפתח (קוראים לזה למידה מעשית).

יישום וקידום הלמידה לוודא כי העובדים מצליחים להתעדכן ולשמור על הקצב והסקרנות ולהטמיע למידה. כלומר לא רק שלחנו אותך ללמוד (קורס או סדנה) אלא חשוב לנו גם לקשור את זה חזרה להוויה היומיומית שלנו. לתת לזה ביטוי . אחרת זה יהיה עוד קלסר/חוברת יפה על המדף במשרד בלי שום שימוש.

רוצים לקבל רעיונות לתכלס איך מעודדים ומשמרים למידה? יש כאן קובץ מוכן עם שפע של.... וגם פרק בפודקאסט

אז מה יעד הלימודים או ההתפתחות הבא שלך?

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page