top of page

בניהול יש לך מספיק זמן?

עודכן: 9 באפר׳ 2019


המנחה בקורס אמרה לנו לחשוב על המילה הראשונה שעולה לנו ביחס למושג כסף

אנשים התחילו להגיד- יש לי הרבה.. אין לי מספיק.. זה עושה את החיים טובים יותר, המוקד בחיים. היא רשמה בדייקנות את כל האסוציאציות שעלו לנו סביב המושג.

ואז היא אמרה - בואו נחליף עכשיו את המילה הזו במילה- זוגיות. והופ!!! כל מה שאמרנו על כסף היה רלבנטי ותאם. כולנו צחקנו בין מבוכה להקלה- על כמה הפרספקטיבה שיש לנו לגבי נושאים דומה.

התרגיל הזה מלווה אותי כבר הרבה שנים- ואני אוהבת להכניס אותו לשיחות עם מנהלים-כל פעם יוצרת שילוב של זוגות מילים מעניינות. הפעם זה השתלב כמו שעון על יד.. כשעסקנו בנושא ניהול הזמן (והמושג שקדם לו היה עבודה).

כי גם לגבי הזמן- כל מה שאנחנו חושבים על כסף וזוגיות תופס- יש לי מספיק/אין לי מספיק, מוקד בחיים (הניהוליים בטוח אבל אל רק), אם יש לי יותר אז החיים יותר טובים , יש דרך לעשות את זה נכון ואפשר להמשיך מכאן עוד ועוד.


מה להגיד קודם בשורה רעה או טובה?

הבשורה הרעה היא שזמן הוא משאב הנמצא במחסור תמידי (לפחות לרב האנשים שאני מכירה) וגם שאי אפשר באמת לנהל אותו. נכון' נתתי שתי בשורות רעות ולא אחת, אבל זו האמת וככל שנכיר בה ולא ננסה כל מיני תרגילי הדחקה יהיה יותר אפשרי להתנהל אחרת. מצטערת אם דיכאתי מישהו כאן.🤢

OK חייבת להביא את הבשורה הטובה והיא שאולי את הזמן אי אפשר לנהל אבל אנחנו יכולים לנהל את עצמנו בתוך מרחב הזה.

"ניהול זמן" כמו שאוהבים לקרוא לו בכל הסדנאות הוא למעשה הבחירה והמיקוד שלך במה שחשוב לך. זו היכולת לתכנן ולשלוט בעצמך ובדרך שבה הזמן שלך "מבוזבז" על משהו.

מצד אחד זה דורש להיות מאוד ברורים עם מה חשוב לי באמת- לא רק להגיד אלא מה הדבר/ים שמכיון שהם חשובים לי אני מסוגל לוותר על דברים אחרים.

זה גם דורש להיות פרו-אקטיבי- כלומר אחרי שהגדרתי מה צריך גם לעשות משהו בנושא.

מ-To-do-list ל-Priority List

הדבר שהכי הרבה אנשים עושים זו רשימה- רשימה ארוכה עם כל הדברים שצריך לעשות. הרשימה הזו היא אין סופית וכל הזמן מתעדכנת- המון פעמים ביחס של על כל משימה שהושלמה נולדו עוד 3,4,5 חדשות. שמחת המחיקה נעלמת כי בשורה התחתונה התחושה היא שנכון שעשיתי אבל כל הזמן המאזן נשאר בחובה- אין מה לעשות התזזיתיות של המציאות יוצרת בדיוק את המצב הזה.

עצרו!!!

ברור שבמשחק כזה כל הזמן יהיו לך הפסדים ולעולם תהיה במלכודת עכברים שקשה מאוד לצאת ממנה ולהרגיש ממש טוב.

אז לפני שעושים רשימה כאורך הגלות - אני מציעה לעבור ל Priority List.

כמו שאמרתי למעלה - שני דברים חשוב להקפיד עליהם:

1. להיות מאוד ברורים עם מה חשוב לי באמת

2. להיות פרו-אקטיבי בישום של זה.


היומן וההתנהלות שלך צריכה לשקף את שני הדברים האלו - אז השאלה של כמה דברים הספקתי /או לא הספקתי תהפוך לשאלה- האם ביצעתי את הדברים שחשובים לי ? שהם משמעותיים עבורי? האם בחרתי נכון ?

יש הרבה תוכנות שיעזרו לך להציג ולשלוט ולהשאר בסינכרון-הנה כמה שמות שיכולים לסייע בתיעוד ובמעקב -Monday.com, Todoist, Keep, Trello וכו'.

אבל עדיין - האחריות לקבוע עדיפויות ולהתנהל - הן שלך את זה אף אפלקיציה או תוכנה לא יכולים לעשות במקומך


טיפ טיפה- רעיונות למנהלים

טיפ טיפה

יאללה אפשר לעבור לטיפים לעבודה (אם השתכנעת והגעת לקרוא עד לכאן):

1 להתחיל ברשימת הנושאים (לא משימות אלא פרוייקטים, תחומים, קבוצות וכו'..). וכן אני גם מדברת על הדברים שחשובים לכם בחיים בכלל- זוגיות, ילדים, חוגים, למידה, זמן חשיבה וכו'...

2. בכל נושא לרשום את כל הפעילויות שקשורות לכך

3. תסתכלו על רשימה של כל נושא ותגדירו דחיפות/סדר פעולות ברשימה (יתקבלו כמה רשימות ובכל אחת פעולות/נושאים לטיפול המסודרים לפי חשיבות/סדר פעולות).

4. זה הזמן לסדר ולקבוע בתקופה הזו (יום/שבוע/רבעון) - מה הדברים החשובים לי ביותר? המשמעותיים לי ? כלומר, עכשיו צריך לבחור מבין כל הרשימות שהצגת מהן 2-4 הנושאים שהם החשובים ביותר? מהם אלו שחשובים אבל פחות? ומה חשיבותם נמוכה. סדרו לפי סדר יורד (מהחשוב/ים ביותר ועד לאלו שהכי פחות).

5. לתכנן ביחס לרשימת הדברים החשובים וחושבים מעט פחות- את הזמן והפעולות שלכם. זה מה שיעשה את ההבדל כי בכך יש קישור בין מה שאני עושה לבין מה שחשוב לי = שביעות רצון, תחושה של הגשמה וסיפוק (גם אם יש עדיין רשימה ארוכה..)

בכך יצרנו למעשה 2 רמות של חשיבות- בין נושאים וגם בכל נושא בין משימות

 

6. רענון- מכיון שהמציאות משתנה- רשימה כזו דורשת עדכון. כל כמה זמן? זה תלוי בקצב של החיים שלך, בנסיבות שאולי משתנות ובמה חשוב לך בזמן נתון. הרענון צריך להיות ביחס לסעיפים 3-5.

זהו, אפשר לצאת לדרך...מחכה לשמוע תגובות-מה דעתך על הרעיון שלי ?

297 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page