top of page

תתחילו להשקיע בקריירה שלכם

עודכן: 24 בינו׳ 2019


עובד ממוצע מקבל 121 אימליים ביום ושולח בערך 40. תוסיפו לכך ישיבות (קראתי פעם נתון על 60+ ישיבות בחודש), מצגות, כנסים, שיחות ועוד ועוד מטלות. מה קיבלתם? סדר יום עמוס ומלא ובד"כ אפס זמן להשקיע בקריירה של עצמכם. אתם לא לבד במצב הזה.

תשומת לב מועטה (אם בכלל) לפיתוח קריירה חזרה אצל מרבית המתאמנים שבימים אלו אני מסיימת איתם תהליך עבודה. חלקם ידעו שהם רוצים שינוי והחלו לעסוק בתפקיד הבא, חלקם לא ידעו לענות מה הם מחפשים לעתיד. ככה יצאתי למסע עם כל אחת ואחד מהם בנסיון לצאת מהפקק הזה.


מה זו קריירה?

זה מסלול של תפקידים והתמחויות שאנו נעים בו לאורך השנים. על האפשרויות להתפתח דיברתי בפוסטים הקודמים -על גיוון מקצועי וגם על מה כדאי לשכירים לפתח כחלק ממציאות חדשה.

ניהול קריירה, הוא כל הפעילות שאתם עושים באופן יזום ומתוכנן כדי להגיע ליעדים/תפקידים/תחומים אותם אתם מציבים.

אני מזהה 6 נושאים החשובים לניהול קריירה. החלטתי לארגן אותם עבורכם, כך שתוכלו להפוך את ההתנהלות שלכם לנכונה, ממוקדת ואפקטיבית.

רגע לעצור

זה הזמן לעצור ולחשוב- קודם כל - תשאלו- אני נהנה ממה שאני עושה? (בעיני שאלת חובה יסודית) ומשם תוכלו לעבור לשאלות הבאות:

  • היכן אתם מצויים כיום ולאן אתם רוצים להגיע?

  • מה אתם מביאים איתכם שיכול לעזור לכם להגיע לשם?

  • אלו צעדים עליכם לנקוט על מנת להשיג מטרה זו?

עכשיו תוכלו לבנות לעצמכם תכנית שנתית/רבעונית שמביאה בחשבון את הכיוון שאליו אתם שואפים.


התהליך הזה הוא הבסיס לכל הנקודות הבאות וצריך לפנות לו זמן מחשבה. כחלק מהתהליך עם המנהלים, כ"א הגדיר לעצמו את הטווח הבינוני והארוך מבחינת התפקידים שהם רצויים עבורו. אחד המנהלים נדרש לחשוב ולהבין מה הוא אינו אוהב בתפקידו הנוכחי, ומה הלמידה שלו לעתיד בחיפוש אחר תפקיד שיביא לידי ביטוי את יכולותיו ויקח אותו למסלול נכון יותר מבחינתו.

מפת קשרים מקצועיים

אחד המנהלים תמצת את מהות הנקודה הזו – "את ההחלטה על התפקיד הבא יקבל לא המנהל הישיר שלך אלא זה שמעליו". אל תסתכלו רק על עמיתים והמנהל הישיר שלכם אלא תרימו עיניים למעלה בארגון – תייצרו קשרים גם עם מנהלים בכירים יותר. בארגונים שטוחים ופחות היררכים – תעשו זאת עם אנשים ממחלקות אחרות/מוצרים שונים/אזורים גאוגרפיים מגוונים. בקיצור, תרחיבו תרחיבו תרחיבו.


פיתוח אישי

קצב השינויים כיום מדהים. לא בטוח שהנושאים שלומדים היום סטודנטים בשנה א' במוסדות להשכלה גבוהה, יהיו רלבנטים עם סיום לימודיהם בעוד 3 עד 4 שנים. לא מדובר רק על טכנולוגיה אלא על מסחר, התנהגות צרכנים, טרנדים ועוד..

מה צריך לעשות? כל הזמן ללמוד דברים חדשים. להיות עם היד על הדופק- לא רק מבחינה מקצועית, אלא לפתח את היכולות המגוונות שלכם הנדרשות בעולם העבודה.


מנהל מצטיין ומיועד להמשיך ולהתקדם בארגון, עסק בשאלה כיצד הוא לומד לעבוד באופן וירטואלי עם עובדים בעלי רקע תרבותי ועסקי שונה משלו ועדיין מוביל את המחלקה לעמוד במדדי ההצלחה שנקבעו. הוא קיים שיחות אישיות עם אנשים קבע באופן משותף דרכי פעולה ותקשורת נכונות יותר במקרה של חשש לאי עמידה בזמנים או לקשיים הדורשים התייחסות. כחלק מהתהליך הוא פיתח מודל עבודה לניהול צוותים מרחוק תוך שהוא מתייעץ עם גורמים בארגון שהם בעלי נסיון בתחום.

חפשו מנטור

ארגונים רבים מבינים כיום את התועלת בעבודה עם מנטור. למה מנטור?- כי כך אתם יכולים להסתייע באדם ותיק ומוכשר בארגון, היכול לתמוך ולסייע לכם בהתפתחות מקצועית, בקשרים ובחשיפה לנושאים מגוונים. אם יש בארגון תוכנית כזו- ממליצה להצטרף. אם אין- פשוט תמצאו מישהו שאתם מעריכים מקצועית, סומכים עליו ומרגישים שתוכלו ללמוד ממנו ולהסתייע. תפנו אליו/ה ותציעו לו את "התפקיד". מנסיון של 3 מתאמנים שבחרו באופציה זו, ראינו כי האנשים אליהם פנו-נענו בחיוב ואף ראו בכך אפשרות עבורם להתפתח ולסייע לאחרים.


תהיו פעילים אבל באופן שונה

בתחילת הדרך המקצועית- מהירות תגובה היא אחד המדדים שגורמת לארגונים רבים להגיד- זה עובד טוב! לאורך זמן – זה כבר אינו המדד היחיד. לא מספיק לקפוץ ראשון עם תשובה.

האיכות של התגובה הופכת למצרך מבוקש- היכולת להיות חדשנים, גמישים, לגלות ראיה אסטרטגית ועוד הופכים להיות משמעותיים. כל אלו, הם דברים שלא ניתנים להדגמה בבום וגמרנו, אלא נעשים בתהליכים ארוכים ואטיים יותר, נבנים בהדרגתיות ובאופן מעמיק. אלו לא תמיד פעילויות שיש להן החזר השקעה גבוה (ROI) אך הן יסייעו לבנות עבורכם מיתוג מקצועי, רציני ותורם.

אחת המנהלות שרצתה להגדיל את הנוכחות שלה- החליטה במקביל להתמודדות על תפקיד חדש גם לקחת חלק בצוות בין - מחלקתי שעסק בשיפור ממשקים עם לקוח. תפקיד, שבהתחלה ההתייחסות שלה לנושא היתה כאל משהו שמעיק ולא נדרש ובהמשך הבינה כי למעשה יש לה הזדמנות להביא את הקול המקצועי שלה לשיח.


הזמן להתחיל הוא עכשיו

פגשתי אנשים רבים בתחומים שונים שנרדמו במשמרת. כלומר, נכנסו לארגון טוב, תפקיד מעניין, משכורת, כל התנאים ומצאו את עצמם עושים אותו הדבר במשך תקופה ארוכה. אז הם יוצאים החוצה- לפעמים באופן יזום מצדם ולפעמים כי הראו להם את הדלת החוצה (קיצוצים, שינויים, לא הסתדרו עם מנהל שהתחלף). זה השלב שהם נזכרים להתחיל לחשוב - מה עכשיו?


ניהול קריירה מתחיל היום, כאן ועכשיו. אל תחכו, לדוגמה, לצורך בהגדלת כמות הקשרים או הנוכחות שלכם בלינקדאין- כי אתם מחפשים עבודה. עשו זאת באופן מתמיד, כתהליך מתמשך. כאשר אתם מבצעים הערכה עצמית תוכלו לזהות איפה אתם נמצאים ביחס לחזון שלכם, לידע , מיומנות וקשרים שצברתם.

מזמינה אתכם רגע לעצור ולחשוב על ניהול הקריירה שלכם- מבין הטיפים האלו- מה תרצו להתחיל לפתח כבר היום ?



19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page