top of page

האם תמיד חייבים לבחור בקריירה ?

עודכן: 7 בפבר׳ 2019


יש לי קרובת משפחה (השם המלא שמור במערכת) שתמיד כשהיא שומעת על זוגיות חדשה היא מיד שואלת לגבי העדה של בת/בן הזוג. כאילו זה מה שיגדיר את הקשר החדש. לאורך השנים למדנו כבר לצחוק על זה ולא לקחת את זה ברצינות- מין קבעון שכזה. אני מעידה על עצמי שאני עירקית by marriage (כן יודעת לעשות קובות רק אין לי זמן לזה).


כאשר שואלים אותי במה את עובדת? (שזה קצת מקביל לשאלת העדה) לוקח לי זמן להנפיק תשובה מספיק מדוייקת, מעוררת וספונטנית כי אני:

  • מאמנת מנהלים (אבל לא רק)

  • מלווה אנשים בצמתי קריירה ואחרי רלוקיישין

  • יועצת ארגונית (באופן מאוד סלקטיבי בימים אלו)

  • מנחה סדנאות וקורסים בארגונים

  • מדריכה מאמנים

  • מכשירה בקורס מאמנים

  • מלקטת ידע כרונית (המצאה שלי לגמרי)

  • ועכשיו בשקט מתחילה להיות גם בלוגרית (עוד לא מעיזה להגיד את זה בקול רם אבל גם זה יגיע).

הכמות של העיסוקים שיש בה עומק, מקשה בהרבה דברים:

כשעולה השאלה -תמיד אני צריכה לחשוב מה להגיד (עיסוק שמורכב מכל כך הרבה יכול הרי לבלבל ולעייף). החתימה במייל כל פעם משתנה (שלא לדבר על כך שלפעמים יש לי חתימות שונות וחלקן באנגלית). האתר שלי אף פעם לא בדיוק בדיוק משקף מה קורה עכשיו בעסק שלי. והנה כל השאלות האלו הגיעו גם לפוסט הזה.

על כל הדברים האלו יש פיצוי ענק בהרבה עניין וסקרנות-

אני מגלה שאני אוהבת לעשות דברים מגוונים

לא להגביל את עצמי למשהו אחד

לנסות דברים חדשים

לפעמים להצליח (ולפעמים גם לא)

כל הזמן להציב לעצמי רף חדש שמעורר ומדליק וגם מפחיד.

לשלב בין חוזקות ויכולות שלי לבין תהליך למידה מתמיד.

אולי תחליטי כבר?

הרבה מחשבות העסיקו אותי בנושא- בין היתר האם שילוב הדברים לא פוגם במקצועיות, במיתוג, במומחיות וביכולת לפנות לקהל הנכון? הבנתי, כי אני עוסקת באותו הדבר ואורזת אותו כל פעם מעט אחרת.


לאנשים יש יותר יכולות ומיומנויות ממה שהם מרשים לעצמם לגלות, תופסים את עצמם או מאפשרים לסביבה לראות. זה בדיוק מה שאני עושה בעבודה עם אנשים. אני עוזרת להם להרחיב את האפשרויות- לראות שיש עוד גלים על הסקלה שלנו ושאפשר להוציא אותם החוצה ולפתח אותן.

גיליתי שכל אותם דברים מגוונים מעשירים אחד את השני ויוצרים שלם גדול יותר. האדם איתו אני עובדת מרוויח מכך שיש שפע של דברים שאני עושה ויודעת לחבר ביניהם. ריבוי לא אומר פחות עומק או חוסר מקצועיות- ריבוי מאפשר לי להיות גמישה ולבצע אינטגרציה להיות סקרנית ומגלה.

אז מי את היום ?

אני אחת שעוזרת לאנשים להתרחב, להעז, ולעשות דברים חדשים בעבודה ובחיים בכלל. אתמול אמר לי מתאמן בשיחת פרידה שהייתי המאיץ שלו לתהליך השינוי ולתכנון הקריירה שלו. אז כנראה שאין לי תשובה אחת טובה ומדוייקת אלא שילוב של השפעות שונות על אנשים מגוונים. ואני נהנית מאוד מכך.

חלפו הימים שהיינו משהו אחד ועוד להרבה מאוד שנים- קבועים ואולי תקועים במה אנחנו ומי אנחנו. כל מי שמתלונן על אנשים צעירים שמחליפים עבודה ועיסוק אני אומרת- איזה כיף שאנחנו יכולים לטעום מכל כך הרבה דברים- לחוות, לנסות ולהעשיר את עצמנו. כמה עוצמתי זה לבחור להכניס לחיים דברים נוספים שמקלפים ומאפשרים להוציא את התשוקות שלנו, האהבות ולבטא של עצמנו בדרכים שונות ומגוונת.

איך ליישם זאת עם הצוות בארגון

כמובן שצריכה לתת גם זוית לנושא של ניהול אנשים (אחרת לא אהיה אני..)


יש לכם מנהל או עובד בצוות? זה הזמן לשבת איתה או איתו לשיחה ולבדוק מה עוד מעניין , כיצד ניתן להתפתח או אילו יכולות טרם באו לידי ביטוי בתפקיד. מה החלום בהמשך הדרך ומה יכול לסייע להגשים זאת?

איך אתם מבטאים דברים מגוונים בחיים שלכם? מוזמנים להגיב

8 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page