top of page

איך שיניתי את אי התגובות לשטף של תגובות

עודכן: 24 בינו׳ 2019


איך נולד הפוסט

הפוסט נולד בעקבות שאלה תמימה שהעלתי בפייס. רציתי לדעת איזה בלוגים מקצועיים, אנשים קוראים. אני אוהבת ללמוד ולפתוח את הראש לעוד כיוונים. אף פעם לא להיעצר במקום, אלא להמשיך לחשוב ולהיות חשופה. בעולם בו כמות הידע והשינויים עולה ועולה זה מחייב את כולנו להישאר מעודכנים ולהתפתח.


קריאה, היא אחת הדרכים לעשות זאת. חוץ מזה, שאני ניהנית לגלות ולהציץ לעולמות חדשים, למחקרים או לאנשים מובילי דיעה שגורמים לי להרהר. היה לי ברור שאני לא יחידה בשאיפה ובצורך זה ולכן פניתי לחוכמת ההמונים כדי לזכות בהרבה ידע.

אוקי, חזרה לפוסט בפייס

חיכתי..דממה, שום תשובה לא התקבלה.

קצת הפתיע, הייתי בטוחה שאפרסם ותוך כמה זמן הפיד יתמלא בתגובות בלייקים במשהו.


חשבתי על זה עוד קצת והבנתי שאין לי מה להיות מופתעת. נזכרתי בשעור בפסיכולוגיה חברתית (אי שם בתואר הראשון) שדיבר על התופעה של "הסתתרות בתוך קבוצה". תופעת ההשענות על האחרים שהם יעשו את העבודה (במקרה הזה יגיבו...) וכמה קל יותר לצלול כשיש עוד הרבה כמוך: "מישהו כבר בטח יענה ולא אני". ככל שהקבוצה גדולה אפשר "לצלול" יותר ולשמור על שתיקה בלי להרגיש אי נוחות. תחשבו למשל על מצב בו אתם 3 אנשים בחדר המנהלים שיחה- ואחד מכם מעלה שאלה- האם תוכלו שלא להתייחס ? אותו מצב של שאלה שעולה, רק הפעם אתם אחד מ- 100 אנשים היושבים בחדר. ברור שבמקרה זה האחריות שלכם להעניק תשובה יורדת. קל לנו להבלע כאשר הקבוצה גדולה ופחות קל בקבוצה קטנה.

החלטתי שאני לא נותנת לשתיקה הזו להשפיע עלי ולכן עשיתי שינוי בגישה. אומרים שכאשר אתה הופך משהו לאישי- אנשים יהיו יותר מעורבים. אז תייגתי שמות (סליחה חברים) וזה לגמרי עבד-ירד עלי גשם של תשובות, רעיונות ואתרים שלא הכרתי (והנה עוד טיפים למנהלים שבכם)


מה לקחתי מזה ?

  • צריך לפעמים לדעת איך לפנות כדי לקבל התייחסות. האמת, שזו תובנה הנכונה לכל התקשורת שלנו עם אחרים.

  • ההכרה שלי (המחודשת) שאנשים אוהבים לסייע ולהעניק לאחרים.

  • זה כיף להחשף לעושר שקיים ולאנשים הקוראים דברים שונים.

הבטחות צריך לקיים

הבטחתי שאת המידע הזה אסדר ואפיץ- כך שכל התורמים גם יתרמו. אני מאמינה כי שיתוף- בטח בתחום המקצועי זה דבר חיובי.

מכאן, הלכתי צעד נוסף ויצרתי סידור של כל הדברים וההפניות שרוכזו, כך שיהיה נוח יותר לכולנו לחשוב מה מעניין או רלבנטי. בכל זאת, גדלתי בבית שבו אמא מורה להיסטורה ואבא בעל חנות ספרים- אז זה ממש מתבקש.

החלטתי גם לעבור על כל ההמלצות ולראות מה מדבר אלי ומה יכול לעזור לאחרים. אין ספק שבעקבות הפוסט גדלה לי רשימת הדיוורים שאני רשומה אליה והיום אני עוקבת אחרי עוד אנשים ורעיונות. אולי במחשבה לאחור, לא צריך כל כך הרבה עזרה? טוב, סתם קיטור של רגע, כי בגדול זה היה צעד חיובי ומוסיף.

מכאן זה יכול להיות גם שלכם

חייבת להודות שהתחושה של אנשים שמגיבים ומעלים עוד ועוד דברים היתה כייפית.

כמובן שמתחילה בתודה תודה לכל התורמים ברעיונות, בשיחה ובהשתתפות. מוזמנים להוריד את הקובץ ולעשות בו שימוש.

אם יש מי מכם שקורא ורוצה להוסיף- מוזמנים לכתוב לי ואעדכן את המסמך.

מסיימת עם שאלה/נקודה למחשבה:

מה גיליתם חדש ברשימה שמעניין אתכם? אשמח אם תשתפו :-)

24 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page