top of page

השלב החשוב בחזרה לעולם העבודה


חלפו 10 שנים מאז שחזרנו מחו"ל וזיכרונות שהייתי בטוחה שכבר קבורים עמוק בפנים צצו ועלו ולקחו אותי למקום ותקופה אחרת בחיים.

השבוע הראשון שבו נכנסו לבית שעדיין לא היה מחובר למערכת הגז ,מה שאמר שלא היה לנו חימום בתקופה שהמעלות עוד היו סביב האפס.

ההתמודדות עם טסט בארץ זרה -לקח לי איזה 5 פעמים עד שהצלחתי להכנס למרחב החניה בדיוק (אבל בדיוק) במהירות של 10מייל כמו שנדרש (לא אחד מרגעי הגאווה שלי בחיים..).

הצורך לכתוב מכתב לבית הספר עבור הבת שלי- זוכרת את עצמי פותחת מילון כדי לא לכתוב בשגיאות כתיב ולעשות פאדיחה..

הצילו, איך מסתדרים ?

החוויה של לחיות כמה שנים במקום אחר - או כמו שאנחנו קוראים לה רילוקיישן היא לא עוד מעבר למקום אחר- היא דבר גדול ומטלטל. היא חוויה שצרבה בי, הרבה רגעים לא פשוטים ומצד שני גם הכניסה עולמות תוכן מקצועיים ואישים חדשים שלא הייתי נחשפת אליהם לולא המעבר הזה.

התקופה הזו שחוויתי בעצמי, משמשת אותי כבר כמה שנים בעבודה, זו תמיד הפינה החמה שיש לי לאנשים שעושים את המסע הזה. זו לא משימה פשוטה, במציאות בה הכל גם ככה משתנה תדיר. מה עושה מי שנניח 3-4 שנים בכלל לא היה כאן? לא בהכרח עסק במקצוע? הסיפור הופך למורכב יותר במצב בו אנשים נוסעים וחוזרים פעמיים ואפילו שלוש פעמים ויש להם קורות חיים "מחוררים" יותר.


בכל חודש אקדיש פוסט אחד שידבר על הנושא של רילוקיישן, כמובן בזווית של עולם העבודה, ארגונים ומנהיגות. מזמינה אותך להכיר עוד משהו עלי.. ועוד הרבה על הנושא. ממליצה גם לקרוא את הפוסט שכתבתי על איך מנהלים כיום קריירה כי זה תמיד נכון ורלבנטי.

שלום קוראים לי נורית ואני בוגרת של תקופת רילוקיישן

כשאני עובדת עם אנשים שחזרו מרילוקיישן ואני מציגה את עצמי ואת התקופה שגרתי בחו"ל, בדה"כ יש הקלה- יש מישהו שמבין על מה מדברים-מה זה הדבר הזה של:

להחליט שנוסעים

לארוז, להיפרד

ליסוע,

להתגעגע

להיות המום כמה חודשים,

להתחיל להסתגל,

להנות

ואפילו הרבה,

להכנס לשגרה

להתחיל לחשוב על חזרה,

לארוז, להיפרד

לחזור

ו- הופ עוד פעם להיות המום,

להתחיל להסתגל,

להתגעגע,

עוד קצת להסתגל

למצוא את עצמך מחדש

ואז להרגיש זהו- חזרתי!


הפעם מתבוננת בנקודה אחת של התהליך - זהו חזרת-מה עכשיו? איך חוזרים לשוק העבודה של ימינו ממצב כזה? איך מתגברים על תקופה שלא היית כאן ויכול להיות שגם לא תמיד עסקת בדברים שהם לב המקצוע שלך.

אני יודעת שאפשר, זה לא רק עניין של אמונה, כי ליווי של אנשים מראה שניתן לעשות את זה. לא תמיד זה מהיר, אך בטח ובטח שזה אפשרי.

זה הזמן לחפש את המטמון

הדבר הראשון שאני עושה בתהליך אימון עם מתאמן שחזר מרילוקיישן זה לעבור על קורות החיים ולדוג. תחת הזמן הזה בו לא היית בשוק העבודה בארץ, מסתתרים אוצרות. דברים שקרו ועשית- לימודים, עבודה או התנדבות. המטרה היא לצלול לתקופה ולהוציא ממנה איכויות, ניסיון וידע שנצברו. אלו הם נושאים שלפעמים לא מסתכלים עליהם לא מזהים מה יש מתחת לכותרות השונות שמרכיבות את המפה המקצועית.


יש דברים שהם נסיון רלבנטי לחיפוש של התפקיד כיום. יש גם דברים שצברת והם נקראים מיומנויות שניתנות להעברה. כל הדברים שהם מעבר לתפקיד מסויים ומהווים את סל היכולות והמימנויות שלך. גם כאשר נמצאים בחו"ל אי שם ועושים כל מיני דברים ומשתתפים בפעילויות שונות - צוברים אותם כגון:

מיומנויות בינאישיות לעבודה עם אנשים

יכולת ניהול פרוייקט

הידע כיצד לגייס כספים ולעבוד עם תקציב,

הנסיון בדיבור מול קהל

הנחיית סדנאות או מפגשים

הפקת אירועים וכו'...

המיומנויות האלו מלוות אותנו לאורך השנים כמשהו שהופך ל-DNA שלנו. לכל אחד, וזה לא משנה מה עשית, מתווספים רבדים נוספים התורמים לעומק המקצועי שלך.

כדאי לרכז ביחס לכל תקופה/תפקיד שביצעת את האיכויות האלו שנצברו אז.


אחרי שזיהנו בתהליך סל כזה בכל תקופה, אנחנו מתחילים לעבוד על המשמעות והתרומה של מיומנויות אלו למעסיק/ תפקיד ספציפים. בכך מרכיבים מפה חדש של יכולות, נסיון וידע שנצברו ומחברים בין תקופות שונות בחיים.

אני אוהבת לראות איך הברק חוזר לעיניים של אנשים שהתחילו תהליך ומרגישים שנשארו מאחור וחזרה לתעסוקה משמעותית היא מן חלום שלא יתגשם.

גם הם לפתע מבחינים שיש בהם עוד צבעים וגוונים שהם יכולים ומסוגלים להביא לתפקיד חדש ולמצוא משהו שמתאים ליכולות ולמי שהם.

טיפ טיפה


כדי לחלץ את האוצרות בכל תקופת העסקה ובמיוחד כאשר היית ברילוקיישן צריך לפנות קצת זמן ושקט ולכתוב את כל הפעולות שעשית באותה תקופה.

כדוגמה: למדת קורס כתיבה מדעית במוסד אקדמי -מצוין! כדאי לרשום את כל הדברים שהיו חלק מהקרס ובצעת אותם כגון: כתיבה באנגלית, הגשת מאמרים, הצגת נושא באנגלית מול הכיתה, ניהול שיחה עם תלמידים וכו'...

או דוגמה נוספת- הקמת מיזם יחודי למען ישראלים בחו"ל- מה היה התהליך משלב שהגית את הרעיון ועד להפעלה שלו? יזום וביצוע של רעיון, גיוס חברים, גיוס תורמים ומשאבים, הנחיית מפגשים וכו'.

אחרי שרשמת את הכל, נוצרה רשימה של ידע וניסיון שנצברו. ניתן להדגיש מיומנויות שהן רלבנטיות במיוחד לחיפוש העבודה כיום ולייצר רשימה ספציפית שתעזור גם בראיון העבודה. הכנתי מסמך להורדה שיעשה לך את החיים קלים יותר .

התרגיל הזה מעולה לכל מי שמחפש עבודה- וממליצה להשתמש בו כדרך להכנה נכונה. אז איך את.ה מציגים את האיכויות המיוחדות שלך?

23 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page